Cum s-au schimbat serviciile de resurse umane

Atat pentru angajati cat si pentru candidati piata locurilor de munca a suferit o schimbare majora care nu a putut sa fie prevazuta Pandemia globala a venit intr-un moment in care erau deja destul de multe dificultati in ceea ce priveste lipsa de forta de munca specializata. Socul prin care a trecut piata serviciilor de resurse umane a creat dezavantaje atat pentru angajati cat si pentru angajatori. 

Pe partea angajatilor se contureaza dorinta de a primi suportul din partea companiilor pentru a dezvolta mecanisme si programe menite sa sprijine munca de acasa dar si efectele sale. Angajatii au fost nevoiti sa se adapteze brusc si sa isi creeze in confortul casei lor un birou care sa le ofere avantajul de a lucra si de a putea sa isi castige existenta. O data cu aceste schimbari au aparut si noi necesitati dar si asteptari in ceea ce priveste locul de munca dorit. 

Schimbarile in resurse umane in 2021 si cum sunt mentinute in continuare

O data cu schimbarile in ceea ce priveste asteptarile de la noul loc de munca sau cel actual, s-a schimbat si modul de abordare al serviciilor de resurse umane. Astfel, noile servicii includ in special consultanta in alegerea unei cariere conforme cu aceste noi asteptari. Multe companii au taiat programele de training si wellbeing sau nu mai asigura servicii de transport. Angajatii s-au adaptat destul de bine insa, atunci cand vine vorba despre schimbarea locului de munca, isi doresc ca angajatorul sa le ofere mijloacele prin care sa isi desfasoare munca de acasa (echipament IT, mobilier, etc.) sau programe de sprijin pentru sanatatea fizica si mentala. De asemenea, candidatii isi doresc mai multe asigurari medicale, un program de lucru flexibil si posibilitatea de a alege sa lucreze de acasa sau de la birou. 

Toate aceste noi criterii au dus la crearea unoi noi modalitati prin care sa se realizeze recrutarile. La inceputul pandemiei toate companiile au fost nevoite sa se adapteze si, evident si firmele de resurse umane au fost nevoite sa gaseasca noi modalitati prin care sa gaseasca noi candidati potriviti pe diverse posturi. 

Noi competente si noi solutii pentru managementul resurselor umane 

In procesul de recrutare au aparut si o serie de noi aptitudini solicitate recrutilor asa cum sunt cele digitale, capacitate de adaptare rapida, capacitatea de a munci independent fara supraveghere continua. Independenta a devenit din ce in ce mai mare si mai importanta. Ceea ce in 2019 parea a fi la cativa ani distanta si ca digitalizarea isi incepe parcursul cu pasi destul de timizi, iata ca anul 2020 a demonstrat faptul ca lucrurile pot accelera oricand si sa se schimbe in totalitate peste noapte. 

Serviciile de resurse umane s-au mutat in online si s-au creat platforme de recrutare. Desi nimic nu poate lua locul intalnirilor fizice, platformele care permit realizarea de videoconferinte au devenit un aliat de nadejde al acestor servicii. Pentru ca activitatea de resurse umane este consumatoare de timp multe companii le externalizeaza astfel incat sa gaseasca cei mai buni candidati pentru posturile vacante care trebuie ocupate.

Rate this post