Cum poate contribui departamentul de HR la pregatirea fortei de munca de maine?

Piata muncii vine cu noi cerinte pe masura ce se schimba si tehnologia care aduce in prim plan noi competente digitale si cognitive mai sofisticate sau care tin de inteligenta emotionala sau sociala. Organizatiile si liderii de resurse umane pot sa se implice activ in pregatirea fortei de munca necesare pentru a intampina cu succes noile cerinte ale unei companii pentru a angaja personal, prin implementarea unor strategii menite sa ii pregateasca pentru a fi primiti in entitatea economica pentru care doresc sa lucreze.  Cheia pentru a dezvolta si construi o forta de munca pregatita pentru viitor este colaborarea stransa intre liderii de business si liderii de resurse umane si astfel, se pot identifica o serie de directii care sa contribuie la dezvoltarea in acest sens: 

Reducerea stresului angajatilor 

Reducerea stresului la locul de munca poate insemna o crestere a productivitatii si a performantei. Dar cum poate contribui departamentul de resurse umane sa reduca acest factor care este atat de prezent in mediul organizational? In primul rand, poate sa incurajeze angajatii sa isi ia concediile si pauzele necesare pentru a se recrea, sa ofere posibilitatea angajatului sa aleaga unde ar putea sa lucreze in masura in care natura job-ului ii permite si sa creeze spatii destinate pentru relaxare si recuperare. 

Sa se incurajeze invatarea continua 

In special daca vorbim despre domenii de activitate in care este necesar ca angajatul sa se mentina tot timpul la curent cu noile tendinte si aparitii in domeniul sau atunci compania trebuie sa incurajeze posibilitatile de dezvoltare, cunoastere si invatare ale salariatului. Sub nici o forma nu este o solutie ca angajatul care a epuizat intreaga sa plaja de cunostinte sa fie inlocuit de un alt salariat care detine deja cunostintele respective.  De asemenea, pentru fiecare angajat trebuie sa existe o oportunitate de dezvoltare in cadrul companiei in care lucreaza si sa aiba posibilitatea sa se dezvolte in directia corecta. Asadar, in acest scop se pot crea training-uri, workshop-uri, posturi relevante pentru avansarea in cariera a angajatului, etc.

Oportunitati de socializare 

Avand in vedere ca un numar considerabil de angajati lucreaza din confortul casei, au disparut oportunitatile de socializare in persoana, drept urmare a devenit mai dificil sa se realizeze o conexiune in special in randul personalului nou angajat. Astfel, a devenit esential ca firmele, indiferent de dimensiunea lor sa creeze modalitati prin care angajatii sa se conecteze in timpul orelor de munca si sa socializeze.  Ideea de a crea, sustine si coordona o comunitate care sa nu aiba legatura cu munca este una dintre cele mai inspirate. In plus, o astfel de comunitate poate sa fie transformata si intr-un loc in care se sustin idei si se plaseaza oportunitati pentru dezvoltarea angajatilor. O comunitate este de mare ajutor indiferent de situatie. 

Incurajarea autonomiei angajatilor 

Un procent destul de mare de angajati sustin ca ar fi mult mai multumiti de munca lor daca ar avea un control mai mare asupra a ceea ce fac. In diverse companii chiar se incurajeaza angajatii sa se implice voluntar in proiectele altor echipe sau sa initieze pe cont propriu unele noi.  Libertatea de exprimare si libertatea de a avea control in proiectele care sunt alocate angajatilor le ofera oportunitatea de a fi mai implicati in ceea ce fac. Acest lucru aduce foarte multe avantaje si este bine sa se creeze un mediu organizational in care fiecare angajat poate sa contribuie si sa i se aprecieze iniativele.