4 tipuri de instrumente si abilitati care au schimbat serviciile de resurse umane

Rolul expertului in resurse umane este acela de a sprijini compania sa adapteze procesele de lucru la noile conditii si sa ii ghideze pe angajati astfel incat sa fie cat mai pregatiti pentru a se adapta la noua realitate de pe piata muncii. 

Omenirea a avut de infruntat crize tot timpul, motiv pentru care adaptarea este o caracteristica pe care o avem cu totii in gene. Insa, acum, mai mult ca oricand, schimbarea s-a produs brusc iar necesitatea de adaptare a fost si mai rapida. Serviciile de resurse umane in tot acest timp s-au schimbat, s-au adaptat si s-au aliniat cu noua ,,normalitate”. Astfel, departamentele si firmele de resurse umane au fost nevoite sa securizeze dar si sa stocheze intr-un mod mult mai optim intregul volum de date, sa utilizare aplicatii care cripteaza comunicarea si sa utilizeze platforme care inlesnesc comunicarea. 

Departamentele de HR pot sa profite de aceste momente pentru a-si actualiza procedurile legate de situatiile de criza si sa actualizeze politicile privind absenta pe caz de boala a unor angajati. Iata care sunt cele mai importante instrumente si abilitati pe care serviciile de resurse umane cu care trebuie sa fie inzestrate: 

Comunicare la superlativ 

In contextul actual este foarte important sa existe o comunicare cat mai buna intre manageri, oameni de HR si angajati, astfel incat fiecare persoana sa aiba parte de solutii concrete inca din momentul in care problemele au fost adresate managementului si/sau departamentului de HR. Este nevoie de oferirea de suport, sa invete fiecare unul de la celalalt si sa exista o fluneta mare in comunicare. 

Acest lucru este important pentru consultanta in resurse umane deoarece numai printr-o comunicare eficienta se pot rezolva multe probleme. 

Instrumentele video devin o componenta importanta a activitatii zilnice

Discutiile fata in fata nu au disparut ci s-au adaptat acestor vremuri putin mai dificile. Intalnirea cu specialistul in resurse umane s-a transformat si a devenit o videoconferinta in care se ofera toate informatiile necesare si solutiile la problemele existente. Astfel, angajatorii si specialistii in resurse umane pot mentine contactul mult mai usor iar situatiile de diverse tipuri pot sa fie rezolvate mult mai usor. 

Mai multa atentie spatiului de lucru

Procedurile de igiena au devenit mai stricte si si-au facut remarcata prezenta chiar si in regulamentele de ordine interioara care sunt acum un standard pentru orice angajat. Companiile au fost nevoite sa aloce sume importante pentru produsele de igiena, dezinfectanti, masti, manusi, etc., care sa ii protejeze pe lucratorii din domeniile de activitate unde nu este posibila munca de acasa. 

Regandirea metodelor de lucru

Pentru ca firmele sa poata functiona mai departe a fost necesara o adaptare a tuturor procedurilor de lucru la modalitatile prin care se pot realiza de la distanta. Serviciile de resurse umane au adaptat numeroase procese de lucru astfel incat sa se poata realiza de acasa. 

Cu toate ca la inceput a fost destul de greu pentru toata lumea sa se adapteze, iata ca munca de acasa a devenit un standard pentru foarte multe domenii de activitate inclusiv pentru resurse umane.